Thursday, 22 January 2015

Namaste

Inhaling tall mountain, exhaling mountain. Tail bone tucked under and tummy muscles nice and tight. Now exhaling forward fold, exhaling half lift. Good job everyone! Keep your backs straight. Excellent!  Inhaling plank. Exhaling chaturanga. Keep your elbows next to your body and remember that the chest comes down first. Just like that!

Huh. Ai mistäkö puhun?
Aloitin vuoden alussa joogan. Keskiviikkoisin skippaan iltaruoan, juon paljon vettä ja suuntaan joogamatto kainalossa salille. Jo toisella kerralla huomasin, että osaan hengittää vuoren ilman, että tarvii kurkistaa naapurilta ohjeita. Kolmannella kerralla vihdoin kerkesin mukaan lopputervehdykseen, enkä vaikuttanut tollolta tuppisuulta konkareiden lausuessa namaste. Chaturanga sen sijaan aiheuttaa edelleen vapinaa, joskin sujuu helpommin kerta kerralta. Tykkään pirtsakasta opettajasta, tapaan uusia ihmisiä, (tiedän jo puolet ryhmäläisistä nimeltä)  rentoudun ja saan säännöllisesti omaa aikaa ja liikuntaa.
Kolme kertaa vielä jäljellä. Päivitän tuntemuksia helmikuussa kurssin loputtua!

9 comments:

  1. Hyvä hyvä! Vois olla mukava itekkin testata mut ei just nyt tällä hetkellä :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mukava kokeilla jotain uutta ja erilaista!

      Delete
  2. Kuulostaa mukavalta! Hyvä sinä!

    ReplyDelete
  3. Mä käyn vissiin jossain erilaisessa joogassa kuin sinä, kun ei meillä vuoria hengitellä... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mikä on se "perus"asento nimeltään, jossa seistään kädet vartalon vieressä, kämmenet sisään päin osoittaen ja olkapäät takana? Se on englanniksi mountain ja jostain toisesta liikkeestä sisäänhengityksessä vaihdetaan vuoreen. Eli samalla ku hengitetään, vaihdetaan asentoa. Eli hengitetään vuori yksinkertaistettuna ;)

      Delete
    2. Meidän ope mutisee partaansa luokan edessä. En usein kuule tarkkaan mitä hän sanoo. Mutta teen perässä, matkia mä osaan. :)

      Delete

Jätäthän merkin käynnistäsi!